عضو شورای ملی زعفران همپنان برطبل ارزانی زعفران میکوبد

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رکود حاکم بر بازار طلای سرخ خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود تقاضا در بازار داخل و خارج امکان پیش‌بینی بازار زعفران وجود ندارد.
حسینی قیمت منطقی هر مثقال زعفران را ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ بالاتر اجحاف در حق مصرف کنندگان است و دستگاه های مسئول باید نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند، ضمن آنکه هم اکنون در بازار زعفران‌های دارای ناخالصی با قیمت پایین‌تر هم عرضه می‌شود.
عضو شورای ملی زعفران درباره چشم انداز بازار طلای سرخ بیان کرد: با توجه به تغییر وضعیت اقتصادی در کشورهای هدف به سبب شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود که با فروکش کردن این بیماری وضعیت به سرعت بهبود نیابد.
وی درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: در حال حاضر صادرات زعفران به کندی در حال انجام است و آمار دقیقی از میزان صادرات در دسترس نیست.
حسینی ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی، تولید زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۱۰ درصد رشد خواهد داشت.
این مقام‌مسئول در پایان با انتقاد از قاچاق پیاز زعفران تصریح کرد: طی ۱۰ سال اخیر، کشاورزان با معضل قاچاق پیاز زعفران روبه‌رو هستند، این در حالی است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی راه چاره‌ای برای این بحران به کار نگرفته‌اند و استمرار این روند معضل جدی برای تولید زعفران به شمار می‌رود.
عضو شورای ملی زعفران همپنان برطبل ارزانی زعفران میکوبد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Scroll to top