نوش داروپس ازمرگ سهراب افاضات جدید دست اندرکاران بازارزعفران

در گفت‌وگو با میزان درباره قاچاق پیاز زعفران به کشور‌های همسایه گفت: روند قاچاق زعفران از مرز‌های کشور طی سال‌های اخیر رواج یافته است و با این کار رقیب بالقوه‌ای در همسایگی ما در حال شکل گیری است.

وی افزود: سازمان‌های ذی ربط حداقل ۵ ماه از سال از ابتدای خرداد تا مهر ماه با کنترل بیشتر مرز‌ها می‌توانند خروج پیاز زعفران از کشور را کنترل کنند.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه فروش پیاز زعفران از چندی پیش آغاز شده عنوان کرد: با توجه به اینکه کشاورزان جایی برای فروش مازاد پیاز زعفران خود ندارند دولت باید چاره‌ای بیاندیشد تا پیاز زعفران به دست دلالان نیافتد.

  • افاضات یکی ازدست اندرکاران درمورد پیاز زعفران پس از انکه کارگذاشته است نوشدارويي و بعد از مرگ سهراب آمدي
  • سنگدل اين زودتر مي خواستي حالا چرا 

حسینی تاکید کرد: باید پیاز مازاد زعفران از سوی کشاورزان در مراکزی خریداری شود و پس از آن در اختیار کشاورزان متقاضی قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه در کشورهیچ نهاد و تشکلی برای مدیریت تامین پیاز مازاد و عرضه آن وجود ندارد گفت: متاسفانه پیاز‌های مازاد از سوی دلالان خریداری و پس از آن به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود.

عضو شورای ملی زعفران در ادامه گفت: وزارت جهاد کشاورزی نه خود در این زمینه اقدامی انجام می‌دهد و نه آن را به تشکل‌ها واگذار می‌کند که این موضوع برای کشاورزان به معضلی تبدیل شده است.

حسینی تصریح کرد: در شرایطی که منافع کشور در اولویت قرار دارد باید در زمینه مدیریت پیاز زعفران و جلوگیری از قاچاق آن تمهیداتی اندیشیده شود و چاره آن ایجاد مراکزی برای عرضه و خرید پیاز زعفران است.

گفتنی است همه ساله با آغاز فصل کشت زعفران نگرانی‌هایی مبنی بر قاچاق پیاز زعفران به کشور‌های همسایه ایجاد می‌شود و این موضوع می‌تواند عامل شکل گیری کشور‌های رقیب در زمینه تولید زعفران شود.

قاچاق پیاز زعفران چندین سال است که با شروع فصل کشت زعفران و به واسه دلالانی که خرید پیاز زعفران را از کشاورزان انجام می‌دهند شکل گرفته است.

یکی از عوامل بازدارنده در جلوگیری از قاچاق پیاز زعفران در کنار تشدید نظارت ها، کوتاه کردن دست دلالان از این بازار است که با شکل گیری تشکلی برای خرید و عرضه پیاز زعفران امکان پذیر است.

نوش داروپس ازمرگ سهراب افاضات جدید دست اندرکاران بازارزعفران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Scroll to top