زعفران وبهبود گوارش


خاصیت زعفران دم کرده
بعد از آب چای و انواع دمنوش ها محبوب ترین نوشیدنی در جهان محسوب می شوند.در واقع چای و دمنوش ها جز یکی از اجزای فرهنگ شرق و ایران می باشد.همیشه چای زعفرانی و دمنوش های ترکیب زعفرانی جایگاه مخصوص و ویژه ای نزد ما ایرانیان دارند.
زعفران یکی از پرطرفدار ترین ادویه ها در جهان می باشد و جز ادویه های اصیل ایرانی به حساب می آید.زعفران علاوه بر رنگ و عطر فوق العاده دارای خواص منحصر البفرد و زیادی می باشد.
با ترکیب چای و زعفران می توانیم فواید چای و دمنوش را باهم تجربه کنیم. در ادامه به خواص بی نظیر این دمنوش می پردازیم.
شادی آور و نشاط را به زندگی خود بیاورید
چای زعفران باعث آرامش بخشیدن به افراد و کاهش اضطراب شما می شود و باعث ایجاد شادی و طراوت در خلق و خوی افراد می شود.
جلوگیری از ایجاد و یا پیشرفت سرطان
با توجه به آلودگی های محیطی در مناطق مختلف کشور ما، متاسفانه شاهد افزایش آمار سرطان در کشورمان هستیم. وجود آنتی اکسیدان در زعفران باعث از بین رفتن سموم بدن به بیرون می شود و یکی از گزینه های خوب برای پیشگیری از ابتلابه سرطان و یا جلوگیری از پیشرفت آن می باشد.
زعفران و تقویت حافظه
زعفران از قدیم به عنوان یک گیاه دارویی و دارای فواید بیشمار شناخته شده است. با مطالعات در سال ها ی اخیر دانشمندان به این نتیجه رسیدن که زعفران باعث کاهش سطح سروتونین در مغز شده و از ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد جلوگیری می کند. یکی از نوشیدنی های مناسب برای سلامت حافظه و مغز چای زعفرانی می باشد.
دمنوش و چای زعفرانی برای سلامت زنان
نوشیدن چای زعفران و یا جای دادن زعفران در رژیم غذایی به کاهش و یا بهبود سندروم قاعدگی در زنان مفید می باشد، پس مصرف چای زعفران قبل از قاعدگی به بانوان توصیه می شود.
زعفران وبهبود گوارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Scroll to top